Ordinul 2731/2010 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, prin administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii, administreaza contribuabilii, persoane juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, care au domiciliul fiscal in raza teritoriala a judetelor sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, denumiti in continuare contribuabili mijlocii, inclusiv entitatile rezultate in urma divizarii ori a fuziunii cu alti contribuabili.
Criteriile de selectie a contribuabililor mijlocii se pot actualiza anual, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Contribuabilii mijlocii definiti anterior sunt selectati potrivit urmatoarelor criterii de selectie:
A. Criteriul de baza, denumit si criteriul valoric agregat, este rezultatul agregarii a 4 indicatori calculati pe ultimii 2 ani consecutivi celui in care se face actualizarea, selectati din punct de vedere economic si bugetar in urmatoarele proportii, care arata importanta fiecarui indicator, astfel:
• volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili — 40%;
• volumul veniturilor din activitatea de exploatare — 30%;
• volumul cheltuielilor cu personalul — 15%;
• volumul activelor imobilizate corporale si necorporale (total) — 15%.
B. Criteriul insolventei: sunt contribuabili cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet, aflati in procedura insolventei, care au creante fiscale mai mari de 3 milioane lei.
Sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, in a caror raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea.
Contribuabilii rezultati in urma divizarii unui contribuabil mijlociu vor fi administrati in continuare in conditiile prezentului ordin.
Contribuabilul nou-rezultat din fuziunea unui contribuabil mijlociu cu un alt contribuabil va fi administrat de catre administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz.
Daca un contribuabil care nu se inscrie in categoria contribuabililor mijlocii absoarbe prin fuziune un contribuabil mijlociu, acesta va fi preluat spre administrare de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii, in termen de 10 zile de la data inregistrarii acestei operatiuni la registrul comertului.
Contribuabilii mijlocii care nu mai indeplinesc criteriile de selectie vor fi scosi din administrarea administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa 2 ani consecutivi in care nu indeplinesc aceste criterii de selectie.
[…] Articol Contzilla, Contabilitate, fiscalitate, monografii contabile, IAS […]